Wednesday, February 13, 2013

Till Jannah.

"You made a rebel of a careless man's careful daughter. You are the best thing that's ever been mine"




"Apa yg susahnya dgn saya?" Minhaj memandang tepat pada gadis yang dihadapannya. Dgn off white knitted wear, rambut yg disanggul tinggi, cermin mata, konon comel lah tu. Padahal dah 23.

"Bukan, how to say eh. Hmm. Susah lah nak explain. Cuma saya lebih prefer lawyer as a husband. Bila saya kena buli, dia boleh back up. Bila saya sedih, lawyer pandai main kata nk pujuk. Sebab bila saya salah, dia boleh betulkan since dia tahu almost all the law." Tanpa segan gadis itu membina hujahnya.

Minhaj tarik nafas dalam. Masih lagi memerhati gadis itu. Gadis itu menarik gelas air laici buah di hadapannya sedikit, dia kacau perlahan lalu minum sedikit. Kening diangkat double jerk bila Minhaj tak lepas memerhati.

Dalam hati, Minhaj hanya boleh merungut. Dia ni banyak sgt tengok drama, takpun peminat tegar Taylor Swift. Banyak sgt khayalan fairytales dia.

Minhaj bersuara. "Luna,."
"Nama saya Syahadah and you may address me as Syad bukan pencil colour tu." Syad membetulkan panggilan namanya. Suka jiwa dia jer.

"Dengar jer lah. Suka lah saya nk panggil apa." Syad menjeling dan teruskan minum.

"Luna, listen. Bukan lawyer jer boleh buat. Pilot pun boleh. Dont underestimate me. Kalau awak kena buli, saya bawak awak lari naik kapal terbang biar org tak boleh kacau. Saya ada crew lagi nk back up. Kalau awak merajuk, kalau awak sedih, Ive no beautiful words to say sweet things, to make you happy, but I fly your heart to the sky, so you can let it all out to make you feel better. Dont worry, I'll be at your side. Kalau awak tersalah direction, kalau awak tersalah langkah, jangan risau, saya boleh tunjukkan route yg betul. I'll hold your hand and guide you right. Biar kita sama2 sampai ke destinasi cinta kita. I'll be your imam guiding you till jannah. " Senyum. Syad terdiam terkedu.

"But, awak kan nnt akan selalu tak ada kat rumah."

"Orang kata, sayang isteri tinggal-tinggalkan." Minhaj duduk sandar. Okay dah penat otak dia susun ayat, hujahkan madah-madah nak bidas cik kak depan dia nih.

"How if I need you when you're not anywhere near?" Syad sebenarnya dah kelu lidah. Masih terkesan dengam kata-kata Minhaj itu tadi. Ke langit biru sekejap hati dia. Namun, bukan senang dia akan mengaku kalah. Tak kan nak terhegeh-hegeh. Dia gadis Chanel kat boutique tu yg siap kena queue kalau nak tengok2 pun.

"Say my name, I'll fly to you. I'd do anything for you, dear. Even if saving you sends me to heaven. Im your Guardian Angel rmb?"






No comments:

Post a Comment