Friday, November 11, 2011

twisties 10

Lepas Iyaz dan Maia balik, Edz dah tak ada mood dah nak stay lama-lama. Tapi sebab kawan punya pasal, he stayed for a lil bit longer. Time dia nak balik, masuk kereta, terperanjat sekejap ada BB Torch berbunyi kat passenger seat. 'Ni confirm Maia punya'

Edz tengok nama si pemanggil. 'Irhaz' Edz amek Bb tu, then he answer the call.
"Hey love." Thats the first sentence came out from Irhaz and he couldnt stand a minute, burst into laughters. HAHAHA! Berdekak sioll! Geli tengkuk aku dengar Si Iyaz ni macam ni.

Irhaz kat sebelah sana dah pelik. 'Ehh, I dialled Maia's number kann?' Detik hati dia. Dia tengok screen hp. 'Maia' Betullah... and who is thiss? Macam gelak si Edz.

"Iyaz, aku nih. Hello Love..!" Hahaha, Edz sambung gelak.
"Weyh, Edz, how in the hell, her hp is with u? Kau kat rumah dia ker?" Tny Irhaz.
"Aku tgh date ngan Maia ni. Kat depan rumah." Edz tahan gelak. Saja nak kenakan Iyaz ni kejap.
"Hah! Kau jangan ah macam ni Edz." Pergh, suara jealous dia, dah tukar jadi mintak simpati dahh. Lagi ah Edz bantai gelak.

"Addohaai, penat aku gelak. Dah-dah. Stop. Ni Maia tertinggal hp dia lah kat kereta aku. Terperanjat aku tadi bila hp ni bunyi kat dalam kereta. Tengok nama kau, aku answer. Sekali aku dapat, ehem.." Edz adjust suara macho feeling-feeling romatink
"Hey Love. Hahahaha!"

"Diam ah!" Iyaz dah bengang. Muka confirm bingit jer kat sana.
"Dah, ni nak aku bagi kau ker hantar jer kat dia?" Tanya Edz yang dah reda tawanya.
"Ehmm. Maia tak leh hidup without her hp. Kau pass terus ah kat dia. Kau tinggal nearby."
"Besok lah eh. Pagi-pagi. Dah pukul 1 dah ni. Dah tidur kot."
"Hmm, panjang umur dia. Belum tidur. Ni dia call aku pakai hp rumah. Takpe nanti aku bilang dia. Kau hantar pukul berapa?"
"Around 10, lepas aku breakfast."
"Okays, gtg. Aku nak kena answer call dia."
"Goodnight Dear! MMuahx" Edz kacau lagi.
"Belah ah! Diam" Irhaz terus hang up the call. Edz geleng kepala.

Edz belum nak drive lagi. Dia raup muka dia. "Maia.." Nama Maia disebut. Dah nama bestfriend agaknya, fall in love pun to the same girl. Taste sama. *Roll eyes. Tangan kat bahu mata pandang atas* But being Irhaz, dia selalu cepat kalau bab-bab ni. Haizh. Edz mengeluh.

No comments:

Post a Comment