Tuesday, December 14, 2010

Long Distance and Love -3

Skype

Adam: Hey, love, what's wrong? Asal diam jer?
Me: Ehm. Tanya something boleh?
Adam: Since when nak tny kena ask first?
Me: Ehm. Entah.
Adam: Ask je lah dear. Try me.
Me: Ok.

Lambat-lambat Isle type the next sentence.

Me: Who is Maya?

Adam reply pun quite lambat. Sampai Isle almost give up nak tunggu reply from Adam.

Adam: Sorry off to toilet. Maya...
Adam: Maya tu my ex. Before you.
Me: I see..
Adam: No worries. Im all over her already. She is nothing but only my past. Why? Jealous eh? *smile*
Me: Err.. tak de pape. Tanya jer.
Adam: How did you find out abt her?
Me: Hakim fb chat me just now and told me that she is trying to bring back the past?
Adam: Oooohh.. Ni lah sebabnya. Sulking lah dari tadi eh pasal ni?
Me: You're not answering my question.
Adam: Well, yeah. Ade lah she did few times. But I swear, I done nothing but only buat dunno jer. Trust me sayang.
Me: Ok. Im sorry.
Adam: Naah, simpan sorry you, tkde benda yang nak disorrrykan.
Me: Ok lah..
Adam: So, you talked to Hakim?
Me: He said hi, and told me about Maya jer. Thats all.
Adam: I see..

Pastu dua-dua diam. Isle entah macam tak de mood lagi. Ni yang payah kalau long distance ni. All you can do is TRUST your mate. Nothing else dah. Tak kan nak pasang spy pulak. 'Im not that kinda queen-control freak' Bisik Isle dalam hati.

Bagi Adam pulak, dia sayang Isle but yelah, Isle jauh. Maya - is history, tapi Maya dekat selalu ada kat sisi dia. But to break Isle's heart for this, Adam tak sampai hati. Maya pun dulu diorang broke up sebab masing-masing tengah busy with studies - no time for each other. Haizh, Adam mengeluh. Hakim pun satu kepoh pulak nak report-report, kan Isle dah sedih. Adam bukak cermin mata dia, dan mengurut batang hidungnya yang agak mancung itu, dia dah terbaring kat atas katil, ngadap siling.
















No comments:

Post a Comment